İndirim Kuponlarının Mağazalara Sağladığı Avantajlar

Her ekonomik sarsıntıda tüketiciler temel ihtiyaçları dışındaki bazı harcamalarda daha temkinli hareket ediyor, bu da doğal olarak en başta küçük işletmeleri kötü etkilemeye başlıyor. Devamında ise yiyecek ve hizmet sektörü gibi pek çok sektör bu değişimden olumsuz etkileniyor. Dijital dünyada faaliyet gösteren işletmelerde de durum farklı değil. İnternet mağazacılığın sağladığı avantajlar sayesinde işletmeciler gelirlerini arttırmaya çabalıyorlar, ancak bazı dış faktörler tüketicilerin harcamalarını kısmalarına ve daha tasarruflu olmalarına neden oluyor. Peki indirim kuponları bu soruna bir çözüm olabilir mi? İndirim kuponlarından şu sayfada bahsetmiştik.

 

indirim kuponunun mağazalara sağladığı avantajlar

Elindeki ürünleri daha ucuza satmak bir işletmenin gelirini nasıl arttırabilir ki?” diye düşünüyor olabilirsiniz. Ekonomideki belirsizlikten yalnızca işletmeler değil, tüketiciler de olumsuz etkilenirler. Bu yüzden paralarını daha temkinli harcamak isterler, yani promosyonları ve kampanyaları çok daha yakından takip etmeye başlarlar. Haliyle indirim dışında ekstralar öneren hediyeler daha cazip hale gelir. Ekonomideki çalkalanma  dönemlerde indirim kuponları ve hediye çekleri üzerinden pazarlama yapmak bir online işletmenin atabileceği en akıllıca adımlardan biridir. Çünkü halihazırda indirim yakalamak için uğraşan tüketicileri ayağınıza getirmenin en pratik yolu onları online alışverişe teşvik edecek araçlar kullanmaktır.

Bir pazarlama stratejisi olarak indirim kuponları

Tıpkı reklamlar gibi, kuponlar da aslında bir pazarlama stratejisidir. Kupon dağıtmak marka farkındalığı yaratarak tüketicilerin işletmenize daha çok ilgi göstermelerini sağlar ve satışlarınız dolaylı yoldan artmış olur. Bir işletme alışveriş kuponu dağıttığında, müşteriler bu mağazayı ziyaret ettiklerinde ödüllendirileceklerini ve indirimlerden faydalanabileceklerini düşündükleri için mağazayı ziyaret etmeye daha meyilli olurlar. Bu da işletmenin günlük müşteri trafiğinin artmasını sağlar. Yani, hedef tüketiciyi işletmenize çekmeyi başardığınız için alışveriş kuponları gelirinizi dolaylı yoldan arttırır.

Kuponların, satışlarınızı arttırmak dışında da bazı avantajları vardır. Alışveriş kuponlarını üç yönden ele alabiliriz: yeni müşteri çekmek, mevcut müşteriyi muhafaza etmek, eski müşteriyi yeniden kazanmak. Her bir kuponla eşleştireceğiniz etiketlemeler sayesinde pazarlama analizi de gerçekleştirebilir ve süreci daha detaylı takip edebilirsiniz. Örneğin, hangi indirim kuponunun kaç müşteriye ulaştığını takip ederek pazarlama dahilinde gerçekleştirdiğiniz kampanyaların ne kadar etkili olduğunu tespit edebilirsiniz. Bu da uzun vadede pazarlama stratejinizi oluşturmak için oldukça önemli bir veri sunar.

Logo
Reset Password